نمایه نویسندگان

آ

  • آقاجری، هاشم "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]

ا

  • ابراهیم زاده، رضا عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]
  • اسعدی، هومان «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • اسفندیاری، شهاب مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • اصغرزاده، علی تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • الستی، احمد بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]
  • امینی، رحمت لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]
  • اناری، امین بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

ب

  • باقری، فارس تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • بلخاری قهی، حسن موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • بهفر، مریم تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]

پ

  • پناهی، سیامک تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • پناهی، سیامک خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • پورخالقی چترودی، مه دخت تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]
  • پورمند، حسن علی "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • پویامنش، مهتاب تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]

ت

  • تحریری، مجید واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]
  • تفلیسی، نغمه کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]
  • توسرکانی، روزبه رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]

ج

  • جامعی، نوید تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • جباری، مسعود تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]

چ

  • چرخچی، رها بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]

ح

  • حمزه لویی، شهناز عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]

خ

  • خسروی، زهرا "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • خواجه، پریچهر سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]

د

  • دریای لعل، بهرنگ خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]

ذ

  • ذبیحی فر، احسان تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]

ر

  • رایانی مخصوص، مهرداد تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]
  • رستمی، پدرام مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]
  • رشیدپور، علی عوامل موثر بر شکل گیری زنجیره ارزش در صنعت سینمای ایران [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 137-143]
  • رضازاده، طاهر معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]

ز

  • زارع، لیلا خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • زمانی، احسان بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]
  • زمانیان، پویا اقتباس عکاسانه در فیلم نجات سرباز رایان [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 79-94]

س

  • سامی، سپیده کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • سینا، خسرو برساخت هویت از طریق مکان در آثار فیلم‌سازان کرد [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 51-72]

ش

  • شاهمرادی، مهیار مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • شاولو خاشویلی، تنگیز «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • شریف زاده، محمدرضا تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • شریف زاده، محمدرضا تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]

ص

  • صادقی سراجی، حسین واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]
  • صدرایی طباطبایی، پدرام بررسی تاثیر معماری مدرن بر میزانسن های فیلم وقت بازی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 65-85]
  • صراف، شوبانه رد پای گاو اسطوره ای در سینمای ایران: نمونه نقد اسطوره محور [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 111-126]
  • صفورا، محمدعلی تأثیر کارکرد رسانه‌ای سینما بر ویژگی‌های فرمی و محتوایی سینمای مستندنما* [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 89-103]

ض

  • ضابطی جهرمی، احمد تأثیرات حذف بلاغی در تدوین برخی از فیلم‌های سینمای ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 95-110]

ع

  • عادل، شهاب الدین تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • علیجانی، سعید واکاوی قطعه «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» اثر علیرضا مشایخی با تکیه بر تئوری‌مکمل [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 61-78]

ف

  • فخر، ایمان موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]
  • فلاحی، شیوا معناکاوی پرفورمنس‌آرت‌های غیرتکنولوژیک هنرمندان ایرانی مقیم امریکا بر مبنای دیدگاه ژولیا کریستوا (دو دهه اول قرن بیست و یک میلادی) [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 23-39]

ق

  • قهرمانی، محمد باقر بی پایانی، پایان بندی نوین در سینمای پسا مدرن با نگاهی به جاده مالهالند [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 87-109]

ک

  • کریمی، یاشار تاثیر نظریه‌های خوداگاهی ماشین ها بر بازنمایی هوش مصنوعی در فیلم ها و سریال ها: مورد مطالعاتی فیلم اکس -ماشینا، سریال دنیای غرب و مینی سریال دِوز [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 105-119]

گ

  • گرجی پشتی، مرضیه تبیین مولفه‌های جامعه‌شناسانه تقابل سنت و مدرنیسم در خانواده ایرانی و نمود آن در آثار سینمایی دهه هفتاد (مورد پژوهی: دو فیلم زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 73-93]
  • گهربخش، محمد جواد مطالعه‌ای بر بازنمایی مرگ در سینمای عباس کیارستمی بر اساس مفهوم مرگ در اندیشه هایدگر [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 37-51]

ل

  • لطفی، بهزاد ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]

م

  • مازیار، امیر جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]
  • متین، کورش «گفت و واگفت» در ساز‌آرایی سازهای ایرانی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 41-63]
  • محبی، پرستو بررسی مفهوم قهرمان تراوئراشپیل از منظر والتر بنیامین در نمایشنامه‌های مرگ یزدگرد اثر بهرام بیضایی، خواب در فنجان خالی اثر نغمه ثمینی و قلندرخونه اثر ایرج صغیری [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 73-88]
  • محسنی، سید شاهین تقابل گفتمانی در موسیقی قرن سوم: براساس کتاب الملاهی و اسمائها من قبل الموسیقی [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 111-125]
  • محسنی، سید شاهین سنخ‌شناسی متون موسیقایی ایران [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 45-60]
  • محمودی بختیاری، بهروز کارکرد مفهوم «بیش‌متنیت» در اقتباس سینمایی از داستان «آرامش در حضور دیگران» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 5-23]
  • محمودی بختیاری، بهروز ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • مختاباد، سید مصطفی خوانش مؤلفه‌های ترکیبی معماری در سینمای کیارستمی با نگاه پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 5-20]
  • مختاباد امرئی، سید مصطفی تحلیلی بر سینمای دهه نود ایران به میانجی مفهوم طرد و ارتباط آن با امر زنانه مبتنی بر اندیشه ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 5-21]
  • مرادویسی، حمید تکوینِ میدانِ تولیدِ درامِ ایران پیش از انقلاب مشروطه و نقش میرزاآقا تبریزی در ساخت‌یابیِ آن [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 95-110]
  • مشگین قلم، سحر لکچر-پرفورمنس و خلق معنا: چگونگی شکل‌گیری معنا در دوگانۀ سخنرانی و اجرا با تکیه بر نقد رتوریکی [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 21-36]
  • معدنی، الهام ماخولیا از فروید تا کریستوا در خوانش دو اثر از ساموئل بکت، همه افتادگان و دست آخر [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 6-26]
  • مهندس پور، فرهاد "منجی در صبح نمناک" اکبر رادی به مثابه بازنمایی میدان تئاتر در سالهای پایانی دهه پنجاه شمسی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 129-145]
  • موحد، آذین موزیکاپوئتیکا؛ واکاوی یک مفهوم در آفرینشِ موسیقی [دوره 13، شماره 29، 1401، صفحه 111-128]

ن

  • نجار، اسماعیل کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]

ه

  • هاشمی، محمد مطالعه ملال هایدگری در سینمای بلاتار ؛مطالعات موردی: «تانگوی شیطان» و «اسب تورین» [دوره 13، شماره 28، 1401، صفحه 25-49]
  • هاشمی، محمد جنبه‌های اخلاقی کاتارسیس تراژیک در پیوند با کاتارسیس موسیقایی نزد ارسطو [دوره 13، شماره 30، 1401، صفحه 27-43]

ی

  • یوسفیان کناری، محمدجعفر کارکردهای بیانی مقدمه و صحنه‌های آغازین در فیلمنامه گذشته اثر اصغر فرهادی با رویکرد نئوفرمالیسم [دوره 13، شماره 31، 1401، صفحه 53-72]